Lintje voor Hammenaar Hans Toorneman

Hans Toorneman uit Den Ham is afgelopen zaterdag benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau. Burgemeester Jurgen van Houdt van de gemeente Rijssen-Holten reikte de koninklijke onderscheiding uit tijdens de feestelijke viering van het 25-jarig bestaan van Stichting Greun Hoolt'n. Ook Gerrit Rensen uit Espelo kreeg tijdens deze bijeenkomst een koninklijke onderscheiding.

De onderscheiding is een erkenning voor de jarenlange inzet van Hans Toorneman voor natuur, landbouw en de samenleving. De in Den Ham wonende Toorneman is geboren en opgegroeid in Holten en zet zich nog altijd actief in voor natuur en gemeenschapsinitiatieven in het gebied waar hij zijn wortels heeft. Zo was hij vanaf het begin betrokken bij de Stichting Behoud Natuur en Leefomgeving en vervulde hij diverse functies binnen organisaties op het gebied van natuurbeheer, landbouw en erfgoed.