Gemeente Twenterand is er voor u. Als gemeente werken wij altijd aan het verbeteren van onze dienstverlening. Wij vinden het belangrijk dat u als inwoner of ondernemer ons makkelijk kunt vinden en weet wat u van ons kunt verwachten. Daarom zijn servicenormen vastgesteld. In de algemene servicenormen kunt u lezen wat u van ons kunt verwachten als u ons belt, mailt, post stuurt, een klacht of melding doorgeeft, online producten aanvraagt en aan de balie komt.

Algemene servicenormen gemeente Twenterand

  • Wij zijn tijdens publieksopeningstijden toegankelijk en bereikbaar via (0546) 840 840
  • Wij staan u vriendelijk en deskundig te woord en informeren u correct
  • Als u telefonisch contact met ons opneemt dan proberen wij uw vraag direct te beantwoorden. Als dat niet mogelijk is zorgen wij ervoor dat u binnen 48 uur wordt teruggebeld
  • Veel producten kunt u 24 uur per dag, 7 dagen per week, aanvragen via www.twenterand.nl
  • Als u mailt naar info@twenterand.nl of online een product of dienst aanvraagt ontvangt u automatisch een ontvangstbevestiging. Binnen drie werkdagen ontvangt u een inhoudelijke ontvangstbevestiging met daarin een antwoord. Als een antwoord nog niet mogelijk is dan ontvangt u een inhoudelijke ontvangstbevestiging met registratienummer en de naam van de behandelaar
  • Als u ons een brief stuurt ontvangt u binnen vijf werkdagen na verzending een inhoudelijke ontvangstbevestiging met daarin een antwoord. Als een antwoord nog niet mogelijk is dan ontvangt u een inhoudelijke ontvangstbevestiging met registratienummer en de naam van de behandelaar
  • Wij waken over u privacy, informatie en kennis. Uw informatie wordt alleen gebruikt voor de doelen waarvoor ze zijn bestemd
  • Wij zorgen ervoor dat informatie over onze producten en diensten correct, actueel, begrijpelijk, makkelijk vindbaar en goed toegankelijk is
  • Wij staan open voor uw ideeën en suggesties om het een volgende keer (nog) beter te kunnen doen
  • Uw melding wordt binnen 24 uur onderzocht. Zo mogelijk wordt de melding direct afgehandeld en anders als opdracht doorgezet naar een externe partij
  • Een melding gaat bijvoorbeeld over een losliggende stoeptegel, overlast, niet werkende lantaarnpaal, zwerfvuil enzovoort
  • Uw klacht wordt snel en, wanneer mogelijk, informeel afgehandeld. U ontvangt binnen 6 weken na ontvangst een inhoudelijk antwoord
  • Een klacht gaat over een gedraging van een bestuursorgaan, een bestuurder of een medewerker van de gemeente Twenterand
  • Uw bezwaarschrift wordt afgehandeld binnen de daarvoor geldende termijnen zoals bepaald in de Algemene wet bestuursrecht. Uw bezwaarschrift wordt indien mogelijk, in overleg met u, op alternatieve wijze afgehandeld