Begraafplaats reserveren

Als uitvaartondernemer kunt u digitaal een begraafplaats en -tijdstip reserveren. Graag uw wensen over het graf zo compleet mogelijk invullen. U ontvangt direct een bevestigingsmail.

Begraafplaats en -tijdstip reserveren

Aangifte overlijden met eHerkenning

Bij deze aangifte moet u de doktersverklaring uploaden en betaalt u het gevraagde uittreksel direct via iDEAL.

Graag ontvangen we de CBS enveloppe en de originele doktersverklaring binnen twee weken. U kunt deze opsturen naar: Gemeente Twenterand, team Burgerzaken, Antwoordnummer 307, 7670 VB  Vriezenveen.

Het verlof tot begraven/cremeren ontvangt u per mail en wordt door ons, wanneer mogelijk, direct naar begraafplaats/crematorium gemaild. Het eventueel door u aangevraagde uittreksel ontvangt u per post.

Vragen over eHerkenning? Hier vindt u meer informatie over eHerkenning(externe link).

Aangifte overlijden met eHerkenning

Aangifte zonder eHerkenning

Naar aanleiding van het door u ingevulde formulier wordt door ons een akte van overlijden opgemaakt. Deze akte ligt vanaf de volgende werkdag klaar bij de balie Burgerzaken om door u in persoon te worden ondertekend. Wij verzoeken u de CBS enveloppe en doktersverklaring in te leveren bij ondertekening. Verlof tot begraven/crematie en eventueel een uittreksel van de overlijdensakte geven wij aan u mee na ondertekening.

Aangifte overlijden zonder eHerkenning

Vrije inloop tussen 09.00 – 10.00 uur (graag melden bij de ServiceInformatieBalie), of u maakt een afspraak via telefoonnummer (0546) 840 840.

Heeft u vragen? U kunt mailen naar overlijden@twenterand.nl.

Bekijk de begraafplaatsverordening(externe link).