Basisschool Domino wint E-waste Race

De leerlingen van 8 scholen uit Twenterand en Hardenberg hebben de afgelopen weken fanatiek kleine elektrische apparaten ingezameld. Basisschool Domino uit Den Ham stond al een tijd bovenaan met de meeste punten en is de winnaar!

Inwoners hielpen de scholieren door oude of kapotte apparaten in te leveren, zoals telefoons, kabels, opladers en kleine huishoudelijke apparaten. Tijdens de E-waste Race leerden de kinderen meer over hergebruik en recycling van waardevolle materialen.

Ook basisscholen De Maten (Den Ham), Weemewereld (Vriezenveen) en ’t Groeipunt (Vroomshoop) deden mee aan de E-waste Race.

Wethouder Marcus Elzinga reikte de prijs uit aan de leerlingen van basisschool Domino: een excursie naar Techniekmuseum Oyfo in Hengelo. “Wij zijn trots op alle leerlingen uit Twenterand die hebben meegedaan en zoveel elektronisch afval hebben opgehaald.”