Om overal in de gemeente Twenterand te kunnen stemmen heeft u een stempas ontvangen. De stempas toont aan dat u gerechtigd bent om te stemmen. Zonder de stempas kunt u uw stem niet uitbrengen. Het is daarom van groot belang dat u de stempas niet vergeet mee te nemen.

De stempassen worden bezorgd in de periode van 24 tot 26 februari 2022.

Mocht u uw stempas niet ontvangen hebben of zijn kwijt geraakt dan kunt een vervangende stempas aanvragen.

  • Digitaal aanvragen

    Door hieronder op deze link te klikken kunt u digitaal een (vervangende) stempas aanvragen. Dit doet u door in te loggen met uw Digid. Het verzoek moet uiterlijk vrijdag 11 maart 2022 om 17.00 uur zijn ontvangen.
     
  • Schriftelijk aanvragen

    Het aanvraagformulier kunt u aanvragen of afhalen bij de afdeling Publieksdienstverlening van de gemeente Twenterand. U kunt het formulier hier downloaden en mailen naar verkiezingen@twenterand.nl.  U ontvangt de stempas retour per post.

    Het verzoek moet vrijdag 11 maart voor 17.00 uur zijn ontvangen!
     
  • Persoonlijk aanvragen

    U kunt ook mondeling vervangende stempas  aanvragen. Dit kan bij de afdeling Dienstverlening van de gemeente. U moet dit wel persoonlijk en op afspraak doen. Het persoonlijk aanvragen kan tot vrijdag 11 maart voor 17.00 uur. 

    Let op: bij een schriftelijke of een persoonlijke aanvraag moet het identiteitsbewijs (kopie ervan) dat u meestuurt of aan de balie laat zien geldig zijn op de dag van uw aanvraag. Een verlopen document is niet toegestaan.

    Mocht u uw ‘oude’ stempas terugvinden dan kunt u daarmee niet stemmen; dat kan alleen met de nieuwe stempas.