Om overal in de gemeente Twenterand te kunnen stemmen heeft u een stempas ontvangen. De stempas toont aan dat u gerechtigd bent om te stemmen. Zonder de stempas kunt u uw stem niet uitbrengen. Het is daarom van groot belang dat u de stempas niet vergeet mee te nemen.

Mocht u uw stempas niet ontvangen hebben of zijn kwijt geraakt dan kunt een vervangende stempas aanvragen.

Digitaal aanvragen

Door hieronder op de link te klikken kunt u digitaal een (vervangende) stempas aanvragen. Dit doet u door in te loggen met uw Digid. Het verzoek moet uiterlijk vrijdag 12 maart 2021 om 17.00 uur zijn ontvangen.

(Vervangende) stempas aanvragen

Heeft u geen Digid dan kunt u een kiezen om een (vervangende) stempas:

Schriftelijk aanvragen

Het aanvraagformulier kunt u aanvragen of afhalen bij de afdeling Publieksdienstverlening van de gemeente Twenterand. U kunt het formulier hieronder downloaden en mailen naar verkiezingen@twenterand.nl.  U ontvangt de stempas retour per post.

Het verzoek moet vrijdag 12 maart voor 17.00 uur zijn ontvangen!

Persoonlijk aanvragen

U kunt ook mondeling vervangende stempas  aanvragen. Dit kan bij de afdeling Dienstverlening van de gemeente. U moet dit wel persoonlijk en op afspraak doen. Het persoonlijk aanvragen kan tot vrijdag 12 maart voor 17.00 uur. 

Let op: bij een schriftelijke of een persoonlijke aanvraag moet het identiteitsbewijs (kopie ervan) dat u meestuurt of aan de balie laat zien geldig zijn op de dag van uw aanvraag. Een verlopen document is niet toegestaan.

Mocht u uw ‘oude’ stempas terugvinden dan kunt u daarmee niet stemmen; dat kan alleen met de nieuwe stempas.